wtorek, 21 czerwca 2011

Czemu przyszły inżynier nic tak napawdę nie wie?


No czemu?
sensitive noise / obvious 2 
Tym optymistycznym pytaniem rozpoczynam prowadzenie bloga, który na celu będzie miał pomóc Ci poruszać się pośród zasieków uczelni i przyszłej pracy.


Bo czy wiesz na przykład gdzie możesz pracować po swoim kierunku?

Albo, która wiedza nabyta podczas studiów Ci się przyda? (Bo przecież jak masz pięćset przedmiotów, to na pewno nie wszystkie są Ci potrzebne. Nie oszukujmy się). Czy znasz najbardziej wartościowych pracodawców? Czy umiesz sprzedać swoje umiejętności na rozmowie kwalifikacyjnej? Czy wiesz od czego zacząć przy szukaniu pracy? Czy wszyscy po Twoim kierunku znajdą pracę? Jaki jest odpowiednik Twojego kierunku za granicą? Czy masz szansę zostać kimś więcej niż szeregowym pracownikiem?
 


Sprawdziłem internet bardzo dokładnie i nie znalazłem absolutnie nic, co mogłoby naprawdę pomóc studentom/absolwentom/pracownikom. Owszem - znalazłem masę zapełniaczy internetu w postaci elaboratów o rozmowach kwalifikacyjnych i pisaniu CV, znalazłem katalogi kierunków technicznych. Ale nie są to rzeczy wartościowe - autorzy dotykają zagadnienia tylko o tyle, żeby móc swój suchy wywód nazwać artykułem. 

Ja postaram się zrobić to nieco inaczej. Spróbuję opisać sytuację z pierwszej ręki. Podzielę się swoim doświadczeniem i dam Ci kilka rad. Mam nadzieję, że cennych.  


Podsumowując:  Mój blog ma na celu przekazanie Ci wzelkiej wiedzy związanej ze studiowaniem kierunku TECHNICZNEGO i pracą w branży INŻYNIERSKIEJ.


Zapraszam do czytania i komentowania. 

45 komentarzy:

  1. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  3. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie tu ! Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cenne informacje, super wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe spostrzeżenia. Fajnie opisane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny styl pisania. Super sie czyta.

    OdpowiedzUsuń
  10. końcu jakiś dobry i ciekawy blog, teksty lekko się czyta będę tu często wracać

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy blog, bardzo mnie zainteresowały tematy poruszone, polecę go znajomej

    OdpowiedzUsuń
  12. Długo już śledzę ten blog, są tu ciekawe i przydatne informację, polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy tekst, poleciłam do przeczytania na swoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobra dawka inspiracji, bo z tym to zawsze jest problem, polecę też znajomej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze wracam do tego bloga, ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  16. człowiek każdego dnia uczy się nowych rzeczy, polecę tego bloga znajomym.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się styl pisania. Fajnie tu. Na pewno wrócę nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak to mogę spędzać czas- zawsze coś ciekawego tu przeczytam,.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  20. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  21. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  23. blog jest extra bede tu wracać!

    OdpowiedzUsuń
  24. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  25. Wielu studentów nie myśli o wiedzy praktycznej i skupia się tylko na teorii.

    OdpowiedzUsuń
  26. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  27. fantastyczny wpis oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ważne jest zdobywanie wiedzy jeśli potrafimy ją wykorzystać w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  29. jak to mówią, praktyka czyni mistrza

    OdpowiedzUsuń
  30. Sama szkoła czy studia czy kurs daje połowiczną wiedzę.

    OdpowiedzUsuń